• Breaking News

    14 November 2016

    4 Kesilapan asas mengenai insurance nyawa.

    Kesilapan asas mengenai insurance nyawa

    4 Kesilapan asas mengenai insurance nyawa | Bila kita bercerita mengenai insurance nyawa, ramai yang menyatakan perkara yang tidak benar. Ianya mungkin berdasarkan cerita orang sekeliling mereka mengenai insurance nyawa ini. Namun, tahukah anda kepentingan insurance nyawa ini kepada anda dan juga keluarga anda? disini, kami senaraikan beberapa kesilapan orang mengenai insurance nyawa.

    #1. Tidak memahami perbezaan insurance.

    Terdapat 5 jenis insurance:

    • Insurance Hayat Seumur Hidup Sertaan (Pelan Endowmen)
    • Insurance Hayat Seumur Hidup Bukan-Sertaan
    • Pelan Insurance Bertempoh
    • Pelan Insurance Bertempoh Menyusut
    • Pelan Insurance Berkaitan Pelaburan.

    Setiap daripada insurance ini menawarkan pelindungan yang berbeza. Oleh yang demikian, pemilihan yang salah akan menyebabkan bayaran premium akan tinggi dan berkemungkinan kepada perlindungan yang tidak diperlukan.

    Kenal pasti jenis perlindungan yang anda perlukan atau boleh tanyakan kepada agent insurance bagi mengelakkan kesilapan ini.

    #2. Tidak ada matlamat yang jelas.

    Untuk apa anda membeli insurance nyawa? Kebiasaannya bagi soalan ini adalah:

    • Melindungi orang yang tersayang jika berlaku apa-apa kepada diri anda
    • Melindungi diri sendiri daripada kehilangan upaya kekal.
    • Membuat simpanan kewangan.
    • Menjadikan ianya sebagai 1 pelaburan.

    Sebelum membuat keputusan untuk membeli insurance, sentiasa tanya kepada diri anda, untuk apa anda membelinya? Jawapan kepada persoalan itu boleh dijadikan panduan untuk anda memilih polisi yang betul.

    #3. Tidak ada sesiapa yang ingin dilindungi.

    Ini kesilapan yang biasa pada kebanyakan orang. Ramai yang berangapan mereka belum mendirikan rumah tangga atau mungkin tidak mempunyai tanggungan keluarga dan tidak memerlukan insurance nyawa. Apa yang mereka tidak sedar adalah mengenai kehilangan upaya kekal atau mungkin penyakit kritikal.

    #4. Mengambil terlalu banyak insurance.

    Di antara kesilapan terbesar adalah mengambil terlalu banyak insurance. Mereka mungkin beranggapan, semuanya perlu dilindungi. Namun, ada daripadanya telah tersilap langkah akibat daripada bayaran yang tinggi dan menyebabkan bebanan kepada mereka. Oleh yang demikian, adalah diingatkan untuk kenal pasti apakah jenis perlindungan yang anda inginkan terlebih dahulu.

    Jadi inilah di antara 4 Kesilapan asas mengenai insurance nyawa yang banyak dilakukan oleh kebanyakan orang. Suka kami ingatkan untuk kenal pasti apakah jenis perlindungan yang anda inginkan dan tanyakan kepada agent insurance anda jika terdapat apa-apa persoalan mengenai polisi insurance anda.

    3 comments:

    1. sekarang ada pilihan dengan takaful untuk menggantikan insuran

      ReplyDelete
    2. Thanks for the info. It helps for anyone who is new with insurance things.

      ReplyDelete