• Breaking News

    10 November 2016

    Life Insurance Boleh Memastikan Kesinambungan Kewangan.

    pentingnya life insurance

    Life Insurance Boleh Memastikan Kesinambungan Kewangan | Apabila berlaku sesuatu kes kematian, di antara perkara yang menakutkan adalah, bebanan kewangan yang ditinggalkan kepada waris-warisnya. Disinilah pentingnya life insurance, yang memberi keistimewaan kepada waris untuk berhadapan dengan keadaan seperti ini. Namun masih ramai yang belum sedar betapa pentingnya untuk mengambil polisi insurance hayat mereka dan menyediakan perlindungan kepada waris-warisnya.

    Berapakah nilai yang mencukupi untuk mereka?

    Apakah nilai RM1j cukup untuk waris anda meneruskan kehidupan mereka dengan selesa? Atau mungkin nilai itu masih belum cukup? Disinilah pentingnya untuk anda merancang beberapa jenis perlindungan kepada waris anda apabila anda sudah tidak ada lagi di dunia ini lagi. Anda mungkin boleh mempertimbangkan beberapa perkara di bawah yang mungkin dapat menjelaskan lagi apakah nilai yang terbaik yang boleh anda sediakan untuk mereka.

    Perbelanjaan anak dan pendidikan.

    Setiap ibubapa pasti ada memperuntukkan simpanan untuk anak-anak mereka bagi tujuan perbelanjaan dan pendidikan. Selain itu, kos bagi penjagaan anak *jika pasangan ibubapa bekerja dan perlu menghantar anak mereka kepada pengasuh *diantara RM300 hingga RM1,300 sebulan! Ini belum termasuk duit perbelajaan harian dan persekolahan mereka.

    Oleh yang demikian, ibubapa harus merancang berapakah jumlah tahunan yang mencukupi bagi menampung perbelanjaan ini.

    Penggantian pendapatan.

    Selain daripada menumpukan kepada perbelanjaan anak-anak, di antara perkara yang penting adalah untuk menilai berapakah jumlah yang mencukupi bagi pembayaran hutang-hutang anda. Senaraikan jumlah hutang bulanan anda dan jumlahkan kepada bayaran setahun. Daripada situ, anda dapat mengenal pasti berapa jumlah simpanan yang anda perlu ada.

    Dan sekali lagi, apakah perlindungan bernilai RM1j cukup untuk keluarga anda apabila anda sudah tiada?

    Ramai daripada kita yang merasakan, nilai perlindungan yang mereka sediakan sudah cukup untuk melindungi keluarga mereka. Namun sering kali juga ramai yang terlepas pandang, untuk menilai berapakah kadar simpanan kewangan yang kukuh untuk mereka berpandukan kepada nilai keluaran kewangan setiap bulan.

    Oleh yang demikian, pastikan anda membuat perancangan yang betul agar dapat Memastikan Kesinambungan Kewangan keluarga anda apabila anda sudah tiada dan mereka dapat meneruskan kehidupan tanpa berhadapan dengan apa-apa masalah.

    No comments:

    Post a Comment